måndag 31 mars 2008

Eftersom jag i nuläget lägger väldigt lite tid på knivmakeriet och slöjdandet kommer jag från och med nu att även inkludera måleri och tecknande. Eftersom jag inte kan hålla på med slöjd i Uppsala har det automatiskt blivit så att jag målar mer när jag är där.

Först ut är pappas 50 års present som blev klar för ganska precis ett år sedan. Förlagan är ett kinesiskt bokstöd i porslin som jag ritade upp på ett stort akvarell ark och sedan målade av med torra akvarellfärger.
Det var bra att jag inte visste hur lång tid det skulle ta att bli färdig när jag började för då vet jag inte om det hade blivit av. Bara att rita upp konturerna tog en vecka och sedan höll jag nog på i två månader med att få fram rätt färger.
Det är kul, för samtidigt som jag satt och målade har jag både sett på film och lyssnat på en hel del musik så varje parti av lejonhunden förknippar jag med en speciell film eller skiva.



Inga kommentarer: