torsdag 26 juni 2008

Klar för idag

Det börjar ta sig faktiskt. Klockan var väl fyra ungefär och det grövsta är taget. Efter det återstår mycket filande och inpassande fram och tillbaka innan kniven går att få i helt och hållet, men jag vill inte heller att den skall gå i för lätt eftersom det inte kommer finnas någon läderholk som låser.
Det här är tredje slidan jag gör helt i trä så jag hoppas att kniven kommer sitta bra även den här gången.


Först vill jag bara be om ursäkt för den värdelösa bilden. Jag tog tre stycken och det här är den enda som ens är i närheten av att vara acceptabel. Det roliga är att jag samtidigt stod och sade till pappa hur bra det går att ta kort utan blixt även om man fotar på kvällen och att jag tycker att blixten, med sitt vita platta ljus förstör så mycket av bildens karraktär :)

Hur som helst så är slidan äntligen ihoplimmad här, 11 timmar efter att jag startade imorse. Avrundar med några avsnitt av Kullamannen och känner mig riktigt helnöjd med dagen.

Inga kommentarer: