torsdag 21 augusti 2008

Roboten

Ja, hrm. Tittade i ett gammalt album och fick syn på den här gamle fan.


Kulturnatten 2004 måste det ha varit, så fick min klass i uppdrag att göra diverse skulpturer att ställa ut i museiparken. Vi tre killar i klassen kom överens om att det vore kul att göra något så grabbigt som bara möjligt och lämna all självdistans och eventuell mognad långt bakom oss. Vilket gick alldeles utmärkt faktiskt :)
Sommar OS hade precis avslutats och lärarna hade som förslag att vi skulle inspireras av invigningscermonin med alla dess skulpturer, om någon nu minns den.


Jag snickrade ihop ett träskelett i Ransäter och sedan körde vi ned det till Sundsta och började forma hönsnät, kladda med papier-maché och skära i sådan där blå isoleringsplast.

Vi gick upp fullständigt i arbetet och höll på i kanske tre veckor eller något därikring. Kvällar helger och raster satt vi och det var bra att vi var klara när vi var, för vid det laget hade vi börjat bli riktigt trötta på det mesta har jag för mig. Nöjda med resultatet dock.

Jag tror aldrig han fick något namn, men jag minns att jag tyckte han skulle heta "Forbidden Creature of the Damned Eternity" medan Lars var mer inne på "Hans", med tyskt uttal.







Barnen gillade honom skarpt vill jag minnas.

1 kommentar:

Cidergubben sa...

Hahahah!


Åh nej, minnen. Sen dök den upp i ett toalettrum.

Men vad hände med "Hans" i slutändan?