fredag 10 oktober 2008

Perkele osv.

Det här kan vara den mest djävla idiotiska idé jag försökt genomföra, överhuvudtaget.
Stocken är både högre och grövre än jag planerat. Den "smala" änden är rätt okej att lyfta och välta men rotändan är inge kul alls.

Så där ser en smått förtvivlad Frej ut, för dom som inte vet det.
Den gick hyfsat bra att rulla om det var plant så hade den legat på en parkering eller nåt hade det gått hur bra som heslt.
Men jag fick den i alla fall ca 30 m i rätt riktning. Det är alltså det där äcklet som ligger rakt bortanför stubben.Traktorvägen ligger precis i skogskanten.
Här ser ni vart den skulle ha rullat så fint.

Eftersom jag till slut lyckades flytta den en bit bortöver är det ju genomförbart, men jag måste överväga om det verkligen är värt det.
Man kan ju alltid leta upp något mer öde ställe och plocka med motorsågen och göra stocken lite mer hanterlig. Det är såklart inte det enda stället där det finns bra stockar.

2 kommentarer:

lenin sa...

frej det finns folk som kan hjälpa dig.... läkare :)

Frej sa...

Vem behöver gym när det finns lera och timmerstockar?
Det roliga är att pappa föreslog att vi skulle åka upp och kolla på stocken imorrn och det var efter att jag hade visat bilderna på hur djävla stor den är.

Själv har jag nog lagt ner men jag misstänker att det inte är riktigt slut än.