måndag 3 november 2008

Brodyrskiss


Lena frågade mig häromsistens om jag kunde skissa på motiv till brodyr för armarna på hennes kjortel. Det kunde jag och det blev såhär.

Det rör sig alltså inte om någon korrekt rekonstruktion utan snarare om en alternativ verklighet. Med vilket menas att motivet skulle kunna ha funnits... fast ändå inte riktigt.
Jag gjorde en korsning mellan Urnes, några runstensdjur och vendeltida djurornamkentik. Främst från vendelstil E (om man vill vara riktigt nördig :).
Sen lekte jag lite med photoshop vilket va kul för jag tror inte jag gjort det sedan animations-eran i gymnasiet.

Får se hur färdiga resultatet blir.

2 kommentarer:

lenin sa...

eftersom jag är en sådan fantastisk brodeyrtös så blir det nog bra :) tackar tackar för allt jobb!

Frej sa...

Klart det blir bra.