onsdag 12 november 2008

Hornstipendie

Igår blev jag rik. Jag fick fyra älghorn och en hel trofé av en snäll gube från Ransäter. Hans jaktlag sköt tre tjurar i år varav en bara hade pinnar, men de andra två hade fina horn. Trofén är från en tjur han sköt 1972 men som han nu hade tröttnat på, så den fick jag också.
Förbannat schysst faktiskt, de här hornen kommer räcka till en djävla massa grejer och jag har säkert fått ge en bra bit över tusenlappen om jag skulle köpt samma mängd från någon
återförsäljare på nätet.
I förmiddags lyckades jag sen äntligen ta kort på en av de båda Ratatoskarna som härjar runt i päronträdet utanför snickarboden. Väldigt orädda är de och skiter fullständigt i att det bankar och låter alldeles intill.
Ratatask skall han få heta.
Gissar att en av dem nog är en han.

2 kommentarer:

lenin sa...

jäklar vad med horn! tja folk har väl skjutit sig nya nu i höst :) ratatask är ju ett föör sorgligt namn. rata-task??? herre min je :)

Frej sa...

Jag skall nog ta mig i kragen och kolla runt med fler jaktlag för de verkar bara slänga bort hornen annars, enligt honom. Kanske kan bli fler redan i höst för de skjuter ju fortfarande.

Jag tror snarare han är stolt över sitt namn. Han har sett så glad ut idag i alla fall.