onsdag 24 december 2008

Såhär ser min gravyrkniv ut. Helt enkelt ett avsågat Frost-blad som jag sedan gjorde en ny egg på och därefter skaftade.
Gravera är riktigt kul så jag tycker absolut man skall prova om man känner sig lockad.
En solskens sked med något okonventionell bakgrund, men det var nästan enda stället där solstrålarna träffade.
Nu har faktiskt den andra mastodont kniven fått sig en komplett slida.
Allt är upplagt och klart för att sy och i en bättre värld vore klockan kring två på eftermiddagen. Nu var den inte det utan istället halv elva på kvällen, dan innan julafton dessutom :) men va fan om man har bestämt att man skall bli klar måste man ju bli det också.
Det var mycket pyssel att skära till de rätta vågorna för att passa in knivens linjer men efter det gick själva syandet riktigt fint. Jag hade ifs. skurit lädret lite smalt och glömt ta till extra för hålet till upphängningsremmen, men det löste sig det med.
Sådär blev det. Hade nog tänkt att ha lite lijer och andra dekorationer på holken, men när jag hade pressat ned lädret vid trädelen insåg jag att det inte skulle va något mer. Det hade sett skitkonstigt ut att göra någon linje i överkanten exempelvis.
Det blir nog skön kontrast mella den välgraverade kniven och den sparsmakade slidan.

Idag är det väl julafton sägs det så det kan nog inte bli så mycket annat gjort, men imorrn så...


God Jul Folkens!

2 kommentarer:

lenin sa...

wow skeden vart jäkligt fin den med! du nu visade jag mina föräldrar din bloogg. jag har ju en far som vill att jag blir byggnadsvårdare haha så han sa "haru hälsa på den där frej? nä vi kan väl åka upp dit och kolla på deras hus" han blev nyfiken när han såg alla skrapade dörrar och oxidgula trädetaljer :) jo men go jul på dä!

Frej sa...

Haha! ni får väl göra ett studiebesök :)

Jo trevli fortsättning!