torsdag 15 januari 2009

Färdignitat bälte!

Nu sitter alla ströningarna på plats efter ett frenetiskt nitande. Tenn är såklart jättelätt att slå nit av men jag gillar fortfarande koppartråden bättre. Tennet är nästan för mjukt vilket gör det smått oberäkneligt. En åttabladig blomma samt en filibjärvsexa blev det. Ingen av dem är gjord efter någon specifik förlaga men de påminner mycket om diverse olika.
Nu borde ju bältet ligga på cotehardien som det sedan skall användas till, men den är nedpackad inför Uppsala flytten på lördag, så istället får mitt fårskinn agera bakgrund. Gandalf eller Boromir är det efter, minns inte vilken av dem. Fråga mig inte varför jag kallade två lammbröder för gandalf & boromir för det har jag inget bra svar på. Troligtvis började jag få brist på namnförslag eftersom de är från en av de sista lamningarna innan vi sålde fåren.
Kan visa nitbrickorna också vilka är gjorda så enkla som möjligt.
De små fungerar alldeles utmärkt som roterande knivar om borret käcker fast och hur gott det än är med blodapelsiner bör man undvika att äta det efteråt senare på kvällen. Har jag hört.

Det här är nog det sista jag hiner med innan vårterminen drar igång men jag kommer ändå slänga upp grejer här lite då och då. Nåt hantverk hinns säkert med under hemturerna och sen är det ett ypperligt tillfälle att visa upp gamla grejer man gjort också. Sånt man inte tänker på när man är mitte uppe i pågående projekt.
/Frej

Inga kommentarer: