måndag 19 januari 2009

Har en hel del bilder liggandes på datorn så eftersom det inte kan komma några nya hantverksrapporter innan jag åker hem nästa gång kör jag en liten fotokavalkad med diverse irrelevanta bilder.
Isbilder som är tagna samtidigt med de från tidigare inlägg.





Rolig organism sedd med svepelektronmikroskop?











Det blir så extremt häftiga och lockande former i isen så här. Farligt lätt att förirra bort sig i alla detaljer. Det tar ju aldrig slut.
Allt i en oändlig variation på samma tema.
Helt annat ställe en dryg mil söder om Ransäter på ett hyperitberg vid Klarälven. Fint med blåsippor & annat när det är tid för dem.
Från toppen fick jag syn på en välbekant topp vid horisonten. Mitt smäck i bilden kikar Norra & Södra Åsberget fram där Värmlands största fornborg ligger. Måste erkänna att jag är rätt fascinerad av det där med utsiktplatser och var i landskapet människorna har valt att placera olika typer av konstruktioner.
Åsbergen sedda ovanifrån.
En lite klump som inte verkar sitta så bra.

Inga kommentarer: