torsdag 27 augusti 2009

Ris i Paskbo & ett rengjort kammarlås

Tillbaka efter två risdragardagar (ordet bör finnas) i Paskbo och vi hann bra mycket mer än vad jag trott innan. Två dar blir man inte trött på heller så det var riktigt kul faktiskt.












Skulle tro att det redan nästa år kommer se rätt bra ut med grönskande tillökning. Fann två plutte-karljohan och förhoppningsvis trivs de bättre framöver.
Låg kvar där över natten och passade på att öva lite på att dricka kaffe på fat :)
Varför vet jag egentligen inte för jag dricker aldrig annat än korpsvart kaffe i vanliga fall, gärna rejält varmt också, men sitter man nu vid ett fällbord i ett gammalt torp bort på skogen måste man ju fan dricka på fat.
Ja det här är kammarlåset från en av de skrapade dörrarna och det såg ut att behöva lite avrostning.
Och såhär ser det ut nu efter skrapning, sandpapper och stålborste.
Metall ä snyggt (beware of den djävligt subtila humorn i namnet på de båda bilderna).
Det här är nog det sista jag hann med i sommar verkar det, för på måndag bär det iväg till uppsala igen och nu har x2000 åter satts in så det tar 3,5 timmar istället för 4,5 som det gjort senaste terminen, jippi för det.
Två knivar har jag liggandes som överhuvudtaget inte blivit rörda i sommar och diverse annat som borde ha sålts ligger också kvar, men det finns ju en höst också så det blir säkert bra med det.

3 kommentarer:

Krikkan sa...

Skön min med sockerbiten i mungipan:P

Björn sa...

det är ju nästan så man blir sugen på att dricka kaffe själv, på fat, om det inte hade varit för att jag inte tycker om det :P

Frej sa...

Farmor & farfar kör tydligen med sånadär minisockerbitar, så det kändes extra gammalt & rätt :)