söndag 13 september 2009

Sleep-tröja

Del 2 av tröjmålarprojektet.
Utskärning av bokstäverna. Dumt nog lämnade jag kvar min fina lilla brytbladskniv hemma, men jaktkniv går ju lika bra det.

Andra strykningen. Blir ungefär 2-3 stycken beroende på hur petig man är och om det överhuvudtaget skall vara täckande förstås. 
Och såhär ser det ut sen när Frej är nöjd, efter en dags småpetande lite sådär söndagsslött. Helrätt syssla för en söndag varvat med stadsskogsgångande och tedrickande.
För den som undrar eller känner igen det är typsnittet detsamma smått mytomspunna "Manuscript Capitals" som återfinns på Sabbaths första skiva. Jag har alltid gillat det skarpt och det verkar inte som att jag är helt ensam om det heller. Det har lite snirkligheter i sig men blir ändå inte för plottrigt som en del andra "krokiga" bokstäver tenderar att bli.
Tycker att alla som känner minsta sug efter att ha nåt plagg präglat exempelvis av något bra band, skall prova på att kladda med textilfärger, för det behöver inte va alls komplicerat eller svårt för att ändå kunna vara snyggt.
Krikkan förresten, ville du kika på nån grej å se hur de är i verkligheten plockade jag faktiskt med ett par grunkemojer från Ranis som ligger å väntar. Släng iväg ett mejl eller nåt till frej_lonnfors at hotmail.com så kan vi se om det passar nån gång. Folket i Uppsala rus har ju lärt mig att alltid bära med mig kniv till cafeerna när jag träffar dem, så det känns helt naturligt numer :) 

5 kommentarer:

slingerbult sa...

schnyggt! Nu blir man ju målarsugen också..

Bandbjörn sa...

Snyggt!
Jag har kompisar som håller på med tröjtryck lite då och då, men att måla måste ju vara mycket enklare om man vill ha olika motiv.

Frej sa...

Elin: Tack, det var meningen det.

Björn: Skall du massproducera(göra fler än två) är tryck nog smidigast, men skall man ha tryck med fler än 1 färg blir det genast väldigt komplicerat.
Målar du kan du å andras sidan göra precis va fan du vill.
Målade bla. en SG-gitarr på den sista tröjan i gymnasiet, tror inte det hade gått att få snyggt med tryck.

Krikkan sa...

Absolut.
Jag är glad att du inte tvingar mig vänta till 2067. Du har mail;)


Jag håller med Elin, jag blir också målarsugen. Ser framför mig en groddalira målad på en tröja.

Frej sa...

Mm... kanske skulle bli lite länge

det är bara att måla på, å nån tidspress har man inte heller för det gör inget att måla vått på redan torr färg.