fredag 2 oktober 2009

Tips om lite idé-hjälp

Ja förresten, slog mig just att det här är ett bra tillfälle att få lite hjälp med förslag på motiv till målningen här under.
Fick tillbaka suget att fortsätta med den nu när jag kikat på den igen efter det här uppehållet, men saknar fortfarande idé om motiv. Den redan målade ramen med djurornamentiken ger ju inte helt fria händer utan det bör vara någonting ganska lyriskt, om man säger. Ganska fritt ämne egentligen när jag tänker efter.
Ja, tipsa på så blir jag glader och kanske även färdig med den så den kan få hängas upp på någons vägg.

Nu skall jag gå & se efter om nåt av antikvariaten ner på stan har någon Plupp-bok.

5 kommentarer:

lenin sa...

plupp är bäst i hela världen!

du kan måla plupp som reser tillbaka i tiden :)

Frej sa...

Ä böjd å hålla med.

:) Ja plupp vore nästan tänkbar. Pallar inte riktigt att göra ett helseriöst motiv heller, blir för tråkigt & då tappar jag intresset, i vanlig ordning.
Just det! Barna Hedenhös finns ju också. Om plupp ä bäst är Hedenhös klart märkligast.

lenin sa...

jo. jag minns inte barna hedenhös sådär direkt. inte så jag kan säga nåt om dom...

jag minns att på ajtte hade de alla pluppböckerna. så fina men ack så dyra.

hans blå hår kommer bli fint mot det gula. hans kompisar får vara med också. det blir nog fint!

nu ska jag baka rödbetsbröd och sticka klart min vante!

sköna söndag

Frej sa...

Minns att de fyllde en stock med krut och fjutta på & sen stack de ut i rymden och laja runt ett tag.

Du nöjer dig med en vante eller?:)

lena sa...

ja det där med rymden hörde jag om i veckan. stående arkeolodiskussion :)

nej men jag har ju stickat en vante sen förut ju