måndag 26 oktober 2009

Vart tog akademikerskallen vägen?

Hm, småmärkligt? Åkte tillbaka till läsandet igår efter att ha varit hemma 10 dagar nånting. Kände frampå kvällen att jag fortfarande rent mentalt var kvar i Värmland, ni vet (ja ni som är vana att resa å att bo på flera ställen samtidigt) sådär som man känner precis efter man kommit fram och behöver en liten stund för att komma på vart man är, vart temuggarna står och varför det är en björkallé utanför fönstret etc. Men det där höll som sagt i sig in på kvällen så jag gick för en gång skull och lade mig i riktigt bra tid och tänkte det skulle rätta till sig efter lite sova.
Gjorde det väl iofs till stor del men är fortfarande lite grand kvar med tankarna i Värmland hos hantverkande, skog och såna grejer.
Lite opraktiskt eftersom första hemtentan snart skall in, men istället för att va akademisk sitter jag & spelar/sjunger J.Tull-låtar för glatta livet. Skitkul iofs. men lite opraktiskt som sagt.

Gick bra med den rocken förresten i helgen så skall imorrn gå te tygtjejen och skaffa lite, ja vad kallade hon det, stärkfoder? Skitsamma, extratjofs att sätta i rygg och bröst för att ge rocken lite mer stadga så resten faller snyggare. Ingen som vill ge mig en symaskin apropå det? :) börjar bli smått frustrerande att ha den liggandes halvfärdig i Karlstad utan chans att sy pån här. Sy för hand blir det först när fodret skall i, & knapparna förståsse.

Just det, bor förresten fr.o.m. igår med min 10:e person sen flytten hit 2006 :) Tjej den här gången också vilket ju förstås är fint. Vissa minns man mer än andra & en del kan det t.o.m. hända man saknar. Har fortfarande inte känt behov av helt eget boende, vilket är lite kul eftersom jag är en jävla ensamvarg egentligen, men sällskapet av två till har generellt sett vart riktigt trevligt.


Inga kommentarer: