onsdag 10 mars 2010

Mars

Nu skall jag gå och försöka hitta en vårjacka, önska mig lycka till!
Min nuvarande bruna skinnhistoria har precis som duffeln varit med mig i sex år och förra hösten paja blixtlåset vilket jag iofs lyckades mörka för mina äldre kvinnliga släktingar drygt ett halvår, men sen kom det väl ändå fram så nu är det nog ingen återvändo längre.
Pröjsade 340 pengar för den på myrorna i Karlstad och det står "Malung" i den med fina snirkliga bokstäver så det blir inte helt lätt att överträffa. Inte för att jag någon gång varit i Malung men det är egentligen bara ett stenkast från Hagfors så va fan.

"Man måste veta vad man önskar sig..."
Förbannat bra & fin låt å djävlar vad jag skall ha sånt skägg som killen med koskällan har sen när det är dags. Kanske går det fortare om man tar i som fan när man sjunger med?

Vet inte vad det här har med nåt att göra, har bara drabbats av nån proggig vårkänsla.
studioversionen är lite bättre förresten

7 kommentarer:

lenin sa...

jo det är kanske en av deras bästaste låtar!!

Frej sa...

mm helt klart, fast jag har alltid tyckt hoola bandoola vart lite halvmesiga sådär i jämförelse med exempelvis blå tåget, men rent musikaliskt väger de tungt som fan.

lena sa...

alltså blå tåget. jag är kluven. jag har skivor med dom. och jag blir nostalgisk när jag hör dom. och jag gillar dom lite. men inte så mycket som man skulle kunna tro.

det är nåt med dom som jag tycker är segt och trist.

hoola är inte mesiga tycker jag... om man jämför med samla eller nåt så kanske :) men hoola bandoola är som du säger grymma musikaliskt.

Frej sa...

absolut! de kan va sega som fan ibland men däremellan ploppar en del riktiga pärlor fram, som Koppargruvan, Winges vals å en Sommarbild.
Nä mesiga ä väl orättvist av mig men de har lite snällare texter å mer välorganiserat spel. Nästan lite publikflört faktiskt haha! :P

lena sa...

ja micke wiehe har väl alltid fått höra det där. för städat, för proddat, för kommersiellt. men det är fint ändå.

lite som när turid blev utfryst för att hon bytte skivbolag :) det var hårt att vara alternativ förr.

Frej sa...

Nä det va nog inte lätt, helst skall man väl va helt självförsörjande, skänka eventuellt överskott till Vietnam eller dito USA ockuperat land och hinna med tre fyra attentat i veckan mot sittande regering eller för den delen närmsta hembygdsnazist.
kan fan bli lite tufft i längden

lena sa...

haha. ja det kan kännas lite pressande i längden kanske...