fredag 14 maj 2010

"Vill inte" eller sagan om "Då hela min begreppsvärld rämnade, började brinna, sjönk och sedermera sprängdes"

Har en liten bekännelse... tumti dum
Stod emot länge, väldigt länge faktiskt och har med mitt rätt barnsliga trots ignorerat kompisars yrkanden, bedjanden, vädjanden... ja såntdär, om att jag skulle vika mig. Men icke. Näsan i vädret och framåt mars!

Jag registrerade mig vid lunch på face..  äh fan. På face..   b.    Äää Skit också!! På facebook

Haha det är så jävla smärtsamt så det är inte sant! :D Jag brukar verkligen kunna stå emot alla sånahär flugor som folk glatt hakat på genom åren, men den här gången lyckades faktiskt några vänner övertyga mig om att det kanske ändå kan finnas ett visst värde i att vara med. Vi är förresten två som stått emot så det har känts rätt bra egentligen hela grejen. Skön känsla den där friheten av att inte ha nån koll alls och se helt växlad ut när folk referar till nåt som hänt/sagts på facebook.

Men. Börjar så smått närma sig läget nu när flera av oss kommer dra iväg längre perioder till alla möjliga olika landsändar och på nåt sätt vill man ju ända ha kvar kontakten.
Eller ja, det beror ju på vem det gäller förstås ;)

Kanske skulle ge nåt försvarstal till varför jag är så förbannat restriktiv till det här och liknande grejer, men beteendet är väl å andra sidan int så jädra förvånande sett till karaktären på det som vanligtvis avhandlas här. Kan jag tycka själv i alla fall

Ja, tack för mig. Det här var en liten studie i konsten av att göra stor sak av en liten petites.
Nu vill jag mest krypa upp å gömma mig på ett berg o begrunna mina ageranden. Lite som Muhammed, eller Siddartha för den delen.

16 kommentarer:

historiskdrakt sa...

Nu går skam på torra land när ytterligare en själ förlorats till facebookianismen! Ska jag säga iofs... ;)

Har f.ö. fått tag på en liten bok om värmländsk dräkt och textil, finns en del intressant om Dalby och Eksär ifall du skulle vilja bläddra i den ngn gång (annars om du hittar den själv så heter den Dräkt och textil från Värmländ, utgiven 1973)

Frej sa...

Men liten bok säger du. Det är aldrig "Värmland förr och nu" från 73 du syftar på?
För den handlar just om textilier. Såvida det inte 74:an förstås...

lena sa...

ahhh. min förlorade broder. jag känner än din närvaro. men jag skall söka dig och hämta dig åter från dödsriket. likt orfeus och euridike. kanske stannar jag i dödsriket jag med. ty ensam och ovetandes är alltför stora kval för en emlig själ som min! åh att lida ensam!

euhm. jo jag ska också skaffa fejjan snart. mycket snart. kanske redan i sommar.

lena sa...

haha frejjan på fejjan... hrm ha ha he

Frej sa...

Fan är du full eller? :D

Jo det hoppas jag du gör annars får jag ta allt hån helt själv.

Men till dess till den dag skall jag bära skammen som rättfärdigt mig tilldömts att bära.
Och på mina såriga axlar skall jag bära den och aldrig för en sekund vika av från den väg jag förutsatts att följa. Den väg, den vandringsled, denna footpath of joy and eternal bliss som den högste stakat ut åt mig med lysande orangea pinnar som det står vägverket på. Och hos dem skall jag söka tröst och finna svar såsom hundratals snöplogsförare sökt tröst hos dem under stormiga bäcksvarta nätter och tack vare dem hindrats från att skära ut i diket och uppslukas av mörkrets och hopplöshetens...mmm förvridna svalg.

...ok jag tar tillbaks den första frågan

lena sa...

haha. vilken tur att du la till den sista kommentaren annars hade jag frågat är DU full eller?

Mjödbjörn sa...

och jag håller fortfarande stånd. Inget FB för mig !!

Frej sa...

Mm kände det skena lite där ;)

Bra bra Björn! Du får tappert kämpa på så önskar jag dig lycka till. Själv var jag tyvärr för svag, åren tog ut sin rätt och har tydligen dränerat mig på mina forna krafter

Ville sa...

Another one bites the dust...

Ga å vaesk dig sjelv me sulfa!

You will never be the same again.

Varken jag eller Kerstin har fejjan. Jag räknas i och för sig knappast eftersom jag inte ens äger en mobiltelefon =)

Kram,

/VillePille

Frej sa...

Ja jag är hemskt ledsen ville, det är bara så jävla tomt allting...
Inte ens ljudet av posten när den trycks genom brevinkastet är det samma längre!

Det är tur det är full sommar snart så man ändå inte kommer sitta så mycket vid datorn

Men du har ändå varit ett stöd där innan jag föll & är det förstås fortfarande när det gäller (o)bruket av mobil ;)

lena sa...

ja för som frej brukar säga: "jag tar inte med mig mobilen när jag går nånstans, om jag inte tror att nån behöver nå mig".... för det är ju det som en icke-fast telefon är till för. att ligga hemma medans man själv är ute.

lena sa...

kolla in detta:
http://arkeologiikalmar.blogspot.com/2010/04/tjarframstallning-i-malilla.html

Frej sa...

Haha ja men du, det där är ju lite grand min poäng. Ni måste lära er o tänka friare. Bara för att det heter "mobil"telefon är det ju inget som säger att man måste använda den mobilt.
Går jag o sätter mig i botaniska och läser/skriver vill jag såklart inte ha en massa skräp i fickorna som ligger o ringer. Det försämrar njutningen avsevärt!

Tack för den linkalainen, men du är lite sen. Anders mejlade mig den redan samma dag :)

lena sa...

drömmen om kollektivhuset håller på att rinna oss ur händerna. det blir kanske inget trots allt. aja aj.

hitta bostad i uppsala verkar vara lönt att misslyckas.

men hoppet är det sista som överger en. kanske kommer det att gå trots allt.

jag skriver här för min telefon vill inte skcika sms till folk. den har bestämt sig för att jag borde avskärmas från verkligheten lite till...

Krikkan sa...

Frej på facebook, nånting är bakvänt. Eller ändå omvänt. Utochin kanske.

Förresten har jag inte längre massa saker hela dagarna jag måste göra på bestämda tider så var du fikasugen mer kan du väl plinga på nåt sätt så kan jag nästan jämt.

Frej sa...

Men oj, fan va tråkigt!
Ja enda gångerna jag mått dåligt på riktigt senaste åren är just när det djävlats med boende, man är ju så djävla körd om inte den biten löser sig, går inte o planera nånting då känns det som.
Ni får kämpa på o försöka se möjligheterna där de finns. Får väl berätta sen på nåt sätt hur det går.

Fröken norrland: Jag skall göra det, måste bara få löst lite grejor inför sommarn först.