torsdag 28 oktober 2010

Om ni vill

Vet ni vad, jag tänkte lite som så att eftersom det nu blir ett tvunget uppehåll här då jag är hemifrån och inte förtillfället pillar med något projekt så i Uppsala, kunde ni ju faktiskt få komma med önskemål om något litet trevligt ämne.
Är rätt inspirerad i dagarna så jag skulle gärna skriva men vet för mitt liv inte om vad eftersom jag saknar "referensmaterial". Kunde berätta om när jag & Micke fuskade på en löpartävling i skolan och blev tvungna att fylla en A4-sida var med den klämkäcka frasen "Vi skall inte fuska"! Nä, men är någon nyfiken på hur jag gör en viss grej eller varför det står en kaffekopp på varenda bild eller nåt i den stilen så kunde jag stoppa in en lite text om dylikt.
mors!

9 kommentarer:

Ville sa...

Du kan ju alltid ge dig i kast med lite broderande. Det kräver ju, som vi talade om tidigare, ganska lite verktyg och arbetsyta.

Annars så kan det ju vara ett bra tillfälle att ge sig i kast med något som jag vet att du dragit dig lite för, brickbandsvävning =).

Frej sa...

Fan Ville du var tevligare i torsdas kväll :D
lyssna lite på television förresten! riktigt bra musik även om den inte helt slår an mina strängar, så att säga :)

Ja alltså brodera har jag redan dratta igång med. Sitter precis och ritar klart en liten text för ett par gamla jeans. Sen skall ju ryggen på skinnjackan min broderas också, vet inte jag kanske sa nåt om det..
Btickbandsvävning.. det vet jag inte, skulle jag ha sagt nåt om det?

Mikael sa...

Tvåändsstickning! Eller nålbindning, fast det kanske du redan kunde?

Frej sa...

Nix jag kan inget av´et Men grabbar alltså det var ju ämnen att skriva om jag ville ha! :) kommande hantverksprojekt har jag nog av, kände det kunde va fint att skriva nån liten artikel om något som nån undrar över.

Andrea sa...

ett långt och utförligt inlägg om ålderskrisen kanske? plus en fin ursäkt att du hållit oss på sträckbänken så länge ;)

Frej sa...

Ni är ju så jävla hjälpsamma man nästan blir rörd alltså :)
Andrea, det där blire inge mä serru, hantverk or ingenting!

Andrea sa...

vad var det där med kaffekoppen då? :P

malin sa...

stramaljbroderi. helst djurmotiv. gärna häst eller katt. :P

Frej sa...

Nääääeeej Malin förhelvete, inte sånt, snälla låt mig slippa eller dö :)