söndag 22 juli 2012

Byxor man har på sig

.. till skillnad då från byxor som bara ligger å skräpar nånstans.
Det här är typexempel på ett par byxor som jag har på mig. Jag har alltså trätt i båda benen i respektive byxben och har dem alltså inte bara slängda över axeln, i vilket läge de ju faktiskt också kunde anses vara just "på mig". Fördelen med att ha dem på sig( på nämnda konventionella sätt!) är förstås att man har nytta av dem. Du kan för all del ha nytta av ett par byxor även om de är av, om du lindar dem kring något ömtåligt för en resa. Men man kan nog inte säga annat än att ett par byxors verkliga önskan och att deras bästa stund infaller när de bärs på detta sätt som kan ses på nedom tillgängliggjorda bilder....( Å är inte det ett fantasieggande ord så säg! smaka på det, Till-gäng-lig-gjor-da----)







Ursäkta dravlet i början. Som sagt så är det nåt vajsing med gylfen och Karin menar på det nog beror på att översta knappen skulle flyttas in lite till, så att den liksom håller ihop det hela. Skall försöka flytta den men sen var vi också överens om att det nog vore väldigt bra med en liten hyska-hake ditsättning innan den översta, så man tvingar fläpptyget på plats. Det är nämligen en rejäl sådan på de franska arbetarbrallorna. Får försöka hitta en sådan någonstans.
Nästa projekt i sömnadsväg är en östinspirerad skjorta i en tunn mysig bomull i fint blå-brunt mönster. Har svårt att bestämma mig för vilken typ av ärm den skall få bara.

3 kommentarer:

Mikael sa...

Snyggt jobbat, när jag sydde mina yllebyxor blev gylfen en aning "bucklig" så det är nog inte helt lätt att få till det perfa... Fast vad gör sådana små detaljer om byxorna i övrigt är bekväma!

Frej sa...

Nä jag ser ju på alla mina köpta brallor att de lider av liknande problem så det verkar vara ett utbrett fenomen.

Kakan sa...

du är duktig! och fin! om man flyttar knappen i midjan blir det nog jättebra. men då blir de ju aningen tajta kanske...