söndag 15 juli 2012

Som ett par gröna byxor


Jag har sytt ett par byxor. Hittade för några veckor sedan en rejäl stuv av ett riktigt stabilt kostymylle i en sjyst grön nyans och kände direkt att det borde bli ett par brallor åt mig. Köpte ju i våras ett par sådana här Le Laboureur-byxor som är förjäkla goa bara. Gillar modellen skarpt med den höga midjan och de ganska väl tilltagna benen och skulle gärna ha fler byxor i samma fason. Jag är egentligen en riktig blåjeanskille men det blir förstås lite trist i längden så tänker mig nog försöka sy upp ett gäng egna brallisar av lite annan karaktär. Varför köpa byxor ärligt talat när det ändå inte finns snygga i den vanliga handeln, bättre då att som nu när jag hittade det här tyget sy sina egna. Förutsatt att man kan förstås! men det är inte som att jag har någon lång utbildning till att sömma kläder utan för husbehov klarar man sig långt på envetet kikande på andra kläder och klurande över hur saker å ting är konstruerade. Det går att fixa sig helt ok prylar som är minst lika väl sydda som konfektionskläder. Det tar ett par timmar förstås men sy är ju kul så va fan gör det!


Ni får inte se någon helbild än för det stretar lite på ett ställe i gylfen så Karin skall få hjälpa mig att kika på det å se vad som behövs för att åtgärda. Skall få ett spänne till de där svankstropparna också så de kan få sys klart & på. Men sen så..

Lyssna förresten gärna på Paco-konserten här uppe till vänster, en väldigt inspirerande figur är han. Å för all del tjejen i länken nedanför som nyans. Har jag sagt att musik är bland det viktigaste som finns i den kreativa processen :) ja, å i resten av livet också

Inga kommentarer: