torsdag 2 augusti 2012

Det man inte skriver

Hm, ja nu höll jag på att skriva en lång harang här om konstnärliga funderingar jag går å grunnar på nu om dagarna, ja nätterna också för den delen. Från slöjduppehåll och dess eventuella fördelar sett ur utvecklingssynpunkt, till måleri och lusten för färger. Men så började jag samla tankarna och insåg att de alla är mina egna och knappast rör någon annan, så det blir inget skrivet om det här. Ha ha så kan det gå ibland! Det är väldigt viktigt det där att känna efter vart gränsen går från att skriva personligt om sin konst till att bli för personlig och lämna ut saker som hör till ens innersta. Handlar det om integritet tro..
Jag har börjat läsa en liten bok nu av Sven Deblanc, efter att ha plöjt igenom två stora verk av Lagerlöf, vid namn "Kastrater", i vilken bland andra figurerar Hertigen av Haga och Karl Edvard Stuart samt ett par fullfjädrade artister.
Apropå integritet

2 kommentarer:

Anna sa...

Thank you very much for making this blog.
It's very nice to look at your craftmanship and I hope that with some practice I can do it with a similar accuracy.
Many Greetings

Lena sa...

Det man inte skriver... hörru du skriver ju inte!