lördag 17 november 2012

Ungefär som när man gör en lagom liten skjorta

Jag har en blå skjorta, som jag har stulit av en kompis. Eller, jag har väl inte stulit den direkt men han hade den först och så tyckte jag den var så jävla snygg så råkade gå och köpa en likadan. Men vi är på olika ställen nu så det märks inte, men bara lite..
Sen faller det sig även så att jag har ett blått tyg, som i långliga tider legat och väntat. Väntat kanske just på att bli en blå skjorta det också, vem vet( för man får ju anta att tyget i den omtalade skjortan legat och väntat just på en sådan utveckling, en gång i tiden). 
 
 
Ursprungsplanen var att fnuta ihop en lite mer östinspirerad skjorta med sidoställt halssprund å grejer, men under året som tyget funnits i min ägo har fortfarande inget skett, så lösningen att mäta upp den snygga blå skjortan jag redan har och sy en snarlik utifrån den känns ganz natural om man säger.


Å jag som inte har någon dokumenterad kunskap om sömnad kan rita mönster och klippa ut precis hur fan jag vill. Känns rätt bra att helt sakna prestigen, eftersom jag är självlärd har jag ju liksom allt att vinna, ingen kommer säga nåt om det blir fel :) Men det där är väl en sanning med modifikation egentligen. Har faktiskt mätt upp ett antal plagg vid det här laget och "konstruerat" egna mönster utfirån det och det i kombination med att jag har flertalet goda vänner som är skitduktiga på sömnad och att jag alltså indirekt kommit i kontakt med en viss kunskap är det inte riktigt sant längre att jag helt saknar los knowlidgádo.
Det här projektet går förhoppningsvis ganska smidigt och sen vore det förbaskat skoj att få tag på lite fin- mer stunsig manchester så det kan bli sömnad av fler brallor. Vore inte helt dumt att bli självförsörjande på den fronten. Har förresten moddat gylfen på de gröna från sist så nu sitter de som en smäck och skall användas ymnigt.

 
För det kreativa välbefinnandets skull

Inga kommentarer: